#ReAccioSocial

NOTA SOBRE ELS IMPAGAMENTS ALS SERVEIS RESIDENCIALS DE DGAIA

Barcelona, 23 de setembre de 2014

Fa uns mesos ja van saltar les alarmes quan un acord al qual havien arribat DGAIA i FEDAIA en relació al sector d'atenció a la infància i més concretament als serveis residencials per a menors en situaciò de risc, sota el títol “mesures que permetin millorar la eficiència en la gestió i concertació de places residencials” pretenia reestructurar el sector.

Un acord pres sense la participació ni  diàleg amb els sindicats, els representants dels treballadors i les treballadores del sector ( coneixedors,també, de la realitat del dia a dia en aquests centres i, per tant, de les mancances del sistema).

Malauradament  hem pogut  comprovar en els darrers mesos com  algunes entitats i empreses del sector han reduït les seves plantilles, reduït salaris  i, de retruc,  bloquejar  les negociacions del conveni d’Acció social, sota l’argumentació de l’anunci de la imposició de  noves mesures per part de la DGAIA.

Aquesta setmana  ens arriba un nou cop directe a la gestió d’aquests centres. Segons cita textualment El Periodico  el passat dimarts 23 de setembre de 2014: “Benestar Social comunicó a las entidades que les dejará de pagar el 25% de la nómina correspondiente a septiembre, algo que como en ocasiones anteriores justifica por los problemas de tesorería de la Generalitat...

La afectación en número de entidades es algo menor en porcentaje: el recorte alcanzará a un 16% de las entidades. Estas cobrarán solo el 50% de lo que les tocaría. El por qué de ese 16%, según fuentes del departamento que dirige Neus Munté, es que esta vez se ha optado por imponer el impago a entidades «grandes» que por su envergadura tienen más fácilidad que otras para asumir la situación. Aunque eso es algo que ve más claro el Govern que las propias entidades afectadas.

En el caso de las entidades que dependen de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA), la conselleria ha subrayado que ha querido preservar a entidades de naturaleza económica más débil.

Con ello se ha buscado combatir el efecto demoledor que tuvo el impago del concierto social en su conjunto, en agosto del 2012, que hizo zozobrar durante semanas a un gran número de entidades sociales de estructura pequeña, para las que un impago equivale a no pagar nóminas el primer mes y cerrar poco después.”

Com ja va passar l’agost del 2012 aquest impagament per part de la Generalitat, va afectar directament al conjunt dels treballadors i treballadores que van veure com no cobraven la nòmina o part d’ella.... i ara? També hauran d’assumir aquest nou impagament els treballadors i treballadores?

El sector de la Intervenció social de CCOO de Catalunya  denunciem que les decisions que es prenen des de la Generalitat sense comptar amb els agents socials   repercuteixen negativament  en les condicions laborals dels treballadors i treballadores acordades de manera legítima mitjançant la negociació col·lectiva. Les Patronals del sector ja tenen l’excusa perfecta per continuar bloquejant les negociacions del conveni col·lectiu d’Acció social de Catalunya.

Sector d’Intervenció Social i Atenció a les persones de CCOO

ELECCIONS SINDICALS: ASISPA-SIIS i ARRELS FUNDACIÓ

El 8 de maig CCOO va guanyar les primeres eleccions a delegats de personal en ASISPA-SIS.
El resultat definitiu va estar:
* CCOO: 2 delegats
* CGT: 1 delegat

El 25 de juny CCOO va aconseguir 2 delegats en les eleccions al Comitè d'Empresa de ARRELS FUNDACIÓ.

6 D'ABRIL: MOVILITZACIONS PER UNA CATALUNYA SOCIAL

Vídeo de YouTube

Diumenge, 6 d'abril de 2014

En el marc de les movilitzacions europees en defensa dels drets socials, l'Agrupacio d'Atenció Domiciliaria de CCOO de Catalunya, va donar suport a la manifestació impulsada  per diferents sindicats i entitats.
Amb el lema: "Per una Catalunya Social", milers de persones vam sortir al carrer per exigir un canvi en les polítiques que provoquen desigualtat i anul·len els drets que s'havien aconseguit amb anterioritat.
Des de el Sector d'Intervenció Social i Atenció a les Persones es va triar aquest dia per la presentació de les samarretes taronges del sector. Aquestes samarretes les portem cada dimecres.

DIMECRES TARONJA: POSA'T LA SAMARRETA

STOP PRECARITZACIÓ:
Cada dimecres ens posem la samarreta taronja com a protesta per les retallades en els serveis socials i en les condicions laborals dels treballadors i treballadores del sector.
També la portem a les manifestacions, concentracions i actes de protesta.

Com puc adquirir la meva samarreta?
Pots fer la teva comanda per e-mail a la nostra adreça: intervenciosocial@ccoo.cat
Indicans la talla (S, M, L, XL, XXL 3XL) i la quantitat.
Preu (afiliats): 2,50 €
Preu (no afiliats): 3,00 €

VAGA DEL LLEURE SOCIOCULTURAL: 6 DE MARÇ DE 2014

6 de març: Vaga del Lleure Sociocultural i Educatiu.
No deixis que et trepitgin: Movilitza't i defensa els teus drets.

Imatges de

PLA DE FORMACIÓ CONTINUA ESTATAL: PREINSCRIPCIÓ OBERTA

S’ha obert el període de preinscripció per als cursos de l’oferta formativa inclosa en el Pla de Formació Continua Estatal finançat per la Fundació Tripartita per la Formació per l'Ocupació i el Fons Social Europeu.
Aquests cursos estan dirigits a persones en situació d'atur i als treballadors assalariats o autònoms en actiu que treballin en empreses del sector d'intervenció social i atenció a les persones. Les places son limitades i, si esteu interessats, us recomanen fer la preinscripció el més aviat possible. Les dates concretes dels cursos i els horaris es comunicaran a les persones admeses.

MAREA TARONJA ESTATAL: SETMANA DE LA JUSTÍCIA SOCIAL

El dia mundial de la Justícia Social, 20 de febrer. La Marea Naranja, que agrupa a col·lectius que treballen en els serveis Socials i en la que col·labora activament la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO, ha denunciat en roda de premsa l'abandonament i la criminalització d'aquest sector.

MESA NEGOCIADORA DEL 3er CONVENI DEL LLEURE EDUCATIU I SOCIOCULTURAL
El 12 de febrer s'ha reunit la mesa negociadora del 3er Conveni del Lleure Educatiu i Sociocultural, convocada per la patronal, per fer una proposta amb una suposada "millora" substancial en comparació a l'última (us recordem que la proposta que ens van fer al mes de desembre era una pujada salarial d'un 0,50% al gener del 2015, desvinculant els salaris del IPC Català i renunciant a la pèrdua de poder adquisitiu acumulat durant aquests anys).
La "nova" proposta és una pujada salarial d'un 0,25% al setembre de 2014 i un 0,25% al gener del 2015, sense IPC i sense possibilitat de recuperar les pèrdues acumulades. Per CCOO, aquesta proposta és insuficient i inacceptable pels treballadors i treballadores del sector, i és un element més per continuar amb les mobilitzacions.
No t'ho pensis, defensa els teus drets. Lluita amb CCOO. #NoEstemDeRebaixes

RODA DE PREMSA MOBILITZACIONS LLEURE SOCIOCULTURAL I EDUCATIU

El 5 de febre
r del
2014 CCOO i UGT van convocar una roda de premsa per tal d'explicar els motius de la vaga i movilitzacions parcials dels propers 6 i 13 de febrer i escalfar motors per la vaga del dia 6 de març dels treballadors/res del LleureSociocultural i educatiu.

MOBILITZACIONS LLEURE SOCIOCULTURAL I EDUCATIU: 6 i 13 DE FEBRER DE 2014

Davant la  impossibilitat d’arribar a cap acord en la negociació del 3er conveni. Els sindicats CCOO i UGT convoquen a tots/es els treballadors/es del sector del Lleure a diverses mobilitzacions la primera de les quals consistirà en una vaga parcial que tindrà lloc els propers dies 6 i 13 de febrer.

MAREA TARONJA ESTATAL: PER UNS SERVEIS SOCIALS DIGNES

Des de l'Assemblea Estatal de la Marea Taronja s'ha confeccionat aquest vídeo reivindicatiu contra les retallades en els serveis socials i a favor d'uns serveis socials dignes

.

PÒSTERS "STOP PRECARITZACIÓ"